UWAGA, LARP ODWOŁANY. Niestety, nie udało się zebrać wystarczającej liczby uczestników do realizacji imprezy.

Niżej znajdziesz listę wakatów na drugi odcinek Fantazjady „Stadtrecht”. Przed lekturą warto jednak zapoznać się z Podręcznikiem Gracza, ażebyś nie nastawiał się na postać gdy nie odpowiadają Ci dużo bardziej fundamentalne założenia larpa.

Prócz nich pojawią się też kontynuacje z pierwszego odcinka, obsadzone przez ówczesnych graczy. Wyszczególniamy na prośbę “weteranów”, wzmianki w opisach nowych postaci sygnalizujemy kolorem zielonym:

  • familia Hochbaum-Pulver: Młoda mateczka Irenka, z dzieckiem a bez męża. Cyrulik Steffen. Małżonka jego, Rita, obecnie również pełnoprawny cyrulik oraz córka, Valerie. Aptekarka Valentina, wdowa. Kramarka Izabella Pulver-Schwarberg z córeczką.
  • niesławni Bracia Schwarzberg, piętnowani gorącym żelazem Carl i Christian. Obecnie uczciwi hodowcy trzody chlewnej.
  • Wolfgang Poetze, swego czasu rajfur, obecnie niejasnego źródła utrzymania.
  • radni. Krasnolud Grond, lichwiarz. I niezbyt rozrzutny młynarz Walbert Kramer. Także jego córka, Blanka Kramer, pomocnica grabarza.
  • grabarz Johann Kirchenmaus. Czułego serca Sabinka Kirchenmaus.
  • strażnicy, kpt. Barbara Pulver, jedyna ocalała z zarazy. Oraz krasnoludzica Bruta, małżonka Radnego.
  • kombatant Lotar, niegdyś strażnik.
  • krasnolud Ungur, karczmarz. Constantin Zweikopf, jego przyjaciel i prawa ręka. Grajek Gunter Steinuer i jego siostra, Emma.
  • niegdysiejszy żebrak Tom, obecnie lepiej ubrany i obuty

Postacie już obsadzone zaznaczamy niżej kolorem czerwonym.

WĄTKI NIEJAWNE

Duży odsetek naszych bohaterów ma dedykowane treści których nie chcemy zdradzać, ponieważ część satysfakcji  z udziału w grze przynosi odkrywanie owych tajemnic. W wielu przypadkach, tym samym nie jesteśmy w stanie objaśnić dlaczego uważamy daną rolę za atrakcyjną. Ażeby to obejść, wraz z „właściwą” listą postaci umieszczamy listę motywów niejawnych, bez wskazania dla kogo są przewidziane. W formularzu zgłoszeniowym wszystkie one będą figurować na tej samej liście wyboru, z której gracz wybierze trzy interesujące go pozycje, począwszy od najbardziej pożądanej. Tj. wybierając wątek również wybierasz konkretną postać (rzadziej większą liczbę postaci które zagrają podobnym motywem), nie mając jeszcze pewności o którą chodzi.

  1. Postać X: Obsadzona.
  2. Postać X: Konflikt między własnymi słabościami i naciskami z zewnątrz, a złożoną przysięgą. Alkoholizm, niedostatek silnej woli.
  3. Postać X: Obsadzone.
  4. Postać X: Obsadzone.
  5. Postać X: Obsadzone.
  6. Postać X: Obsadzone.
  7. Postać X: Przebaczenie własnemu oprawcy, troska o los potomstwa.
  8. Postać X: Nieświadomość (póki co) jak kruche bywa ludzkie życie.
  9. Postać X: Obsadzone.
  10. Postać X: Obsadzone
  11. Postać X: Obsadzone.
  12. Postać X: Praca dla przestępców z pobudek mniej wyrafinowanych.
  13. Postać X: Obsadzone.
  14. Postać X: Obsadzone.
  15. Postać X: Obsadzone.
  16. Postać X: Obsadzone.
  17. Postać X: „Niebezpieczne Związki”. Uwodzenie cyniczne, dla sportu lub poniżenia bliźnich.
  18. Postać X: Obsadzone.
  19. Postać X: Uczucie które okazuje się być jednym z najstraszniejszych tabu.
  20. Postać X: Praktyki pogańskie.

    STRAŻ (prócz poniższych znane z pierwszego odcinka kpt. Barbara i Bruta)

  1. Matthias Rotefleisch. Konny posłaniec Rady. Nie jest jasne co ma wspólnego z Emilem, czemu w konfliktach raczej trzyma stronę tego dzieciaka. Brat Anny i Doroty, małżonek Gretchen.
  2. Emil Sturmesnacht. Młody, nieco zepsuty panek z bogatej rodziny Eichstadt (stolicy Księstwa) którego rodzina za karę „zesłała” na prowincję. Ktoś bardzo liczy, że Kapitan trochę gówniarza utemperuje. Gra na możliwej przemianie rozpuszczonego łebka.
  3. Markus Jungespiel, brat medyka Thorstena. Świeżo owdowiały poborca podatków, ojciec dwóch córek.
  4. Fritz. Dość tajemniczy delikwent, nieskłonny do zdradzenia kompanom z formacji choćby nazwiska.

KRASNOLUDY (p. też Straż i Karczma, do tego znany z pierwszego odcinka Radny)

  1. Krasnolud Gorwin. Z zawodu konwisarz. Młodzik jak na krasnoluda, ale już porządnie brodaty, wychowany w “diasporze” między ludźmi. Odmawia wieloletniego stażu w kopalni, co jest ważnym etapem w tradycyjnym wychowaniu tego ludu. Jeszcze nieświadom jak bardzo może się sparzyć, obdarzając przyjaźnią istoty tak podobne a zarazem tak różne od swojaków.
  2. Krasnolud Morag. Z zawodu garbarz. Zadziorny twardziel, po pijanemu zdarzało mu się wszczynać bójki – wszystkie wygrywał. Raz trzeba był wezwać straż żeby go poskromiła i chociaż oczywiście nie wygrał, to rano wciąż chodził o własnych siłach. Część mieszczan krzywo nań patrzy również przez to, że w wojnie książąt służył przeciwnikom Teodora. Bezwzględnie hołduje zasadzie “trzymamy się razem”, lojalny wobec brodatych kamratów.

PRAWNICYGilead było najbardziej cywilizowanym z cywilizowanych królestw. Prawników nie było w nim może tyle co szczurów, ale niewiele mniej.” Stephen King

Uwaga, znajomość współczesnego prawa to niekoniecznie atut. Prawdopodobnie lepiej się tu odnajdzie laik, skłonny poczytać o prawie z epoki.

  1. Robert Schweinesturz. Nowy Ławnik (tj. sędzia). Uzbierało się spraw do rozstrzygnięcia, bo właśnie objął urząd po tym jak ów długo pozostawał nieobsadzony. Dla tej postaci motywy obyczajowe są częściowo zredukowane, na rzecz bardzo rozbudowanych aktywności „profesyjnych”. Żonaty z Renate.
  2. Hartmut Rotefleisch. Inspiracja: Harvey Specter. Prawnik z patologiczną potrzebą odnoszenia zwycięstw, nie tylko na sali sądowej. Syn Doroty.
  3. Ludwig Jungespiel. Świeżo upieczony, młody prawnik, idealista, który nawet za darmo chciałby reprezentować przed Ławnikiem pokrzywdzonych maluczkich. A tych, pod rządami Radnego Walberta, przybywa. Syn medyka Thorstena.
  4. Hanna. Prawdopodobnie jedyna kobieta-prawnik w Księstwie. Przybywa do grodu towarzysząc Marii, swej siostrze.

SCHATZENHEIMOWIE (także guwernantka Anetta)

  1. Randall „Żaden z nas nie będzie zbawiony” Schatzenheim. Inspiracja: Vito Corleone. Ojciec nieżyjącego Wójta. Nestor rodu, schorowany i niemal na łożu śmierci, który właśnie patrzy jak dzieło jego życia rozpada się w gruzy (syn i wnuk Randalla zginęli tuż po tym jak pierwszemu udowodniono zdradę z czasów wojny książąt). Stoi przed wyborem ostatecznym: Czy ratować własną duszę i spróbować u schyłku życia naprawić część zła jakie wyrządził bliźnim? Czy może zachować konsekwencję i śmiało spojrzeć w oczy Złego, dla dobra Rodziny? Wymagana adekwatna do wieku charakteryzacja.
  2. Wilburga Schatzenheim. Inspiracja: Constanzia „Connie” Corleone, “Ojciec chrzestny”. Siostra nieżyjącego Wójta. Przeżyła niegdyś głęboki konflikt z Rodziną, lecz ostatnie tragedie połączyły ich na nowo. Najważniejsza jak dotąd podpora umierającego Randalla… Ale jak zareaguje na wyniesienie Wilhelma?
  3. Jorg Schatzenheim. Znacznie młodszy brat nieżyjącego Wójta, kapłan przeniesiony przez hierarchię z Eichstadt. Podwładny ojca Zorbisa. Czy zmagając się z własnymi demonami, ma szansę wygrać walkę o duszę swego umierającego ojca?
  4. Mona Schatzenheim. Inspiracja: młoda, sprzed małżeństwa z królem, Cersei Lannister. Wnuczka Randalla. Rozkapryszona i rozpieszczona. Nie tak dawno chętnie intrygowała lawirując między adoratorami, raczej dla okrutnej zabawy niż wymiernych korzyści. Co czeka ją teraz, gdy sytuacja Rodziny zmieniła się diametralnie?
  5. Harald Schatzenheim. Inspiracja: Tyrion Lannister. Garbaty wnuk Randalla, syn Wilburgi. Doskonale rozumie jak bezwzględny potrafi być jego dziadek, otwarcie nigdy dotąd się nie sprzeciwiał.
  6. Wilhelm Bastard. Inspiracja: “Czego pragną dziewczyny”. Wychowany w nędzy, Schatzenheim z „lewego” łoża. Gdy ostatnim potencjalnym dziedzicem Rodziny pozostał Harald, Wilhelm z dnia na dzień został uznany przez Randalla spadkobiercą. Nagle wymaga się od niego nadrobienia wykształcenia, właściwego zachowania i zerwania dawnych kontaktów, także z Yvonne czyli własną matką.

JUNGESPIEL

  1. Kunegunda Jungespiel. Inspiracja: Olena Tyrell, Pani Dulska. Najstarsza w mieście, nie licząc krasnoludów. Typ polskiej teściowej, co za ostatnią radość w życiu ma wtrącanie się w sprawy familii i innych mieszczan. Do tego dewotka kościelna, w dobrej komitywie z ojcem Zorbisem. Wymagana stylizacja na zaawansowany wiek.
  2. Aliena Jungespiel. Panna gotowa na wiele by zrealizować swoje wielkie marzenie. Córka owdowiałego strażnika, Markusa.
  3. Gabriela Jungespiel. Panna która zbuntowała się, uciekła z domu rodzinnego od ojca-strażnika i… Właśnie wraca z podkulonym ogonem. Próbuje sobie naprostować relację z rodziną, ale wkrótce będzie to mniejszy jej problemów. Potencjał na historię błędu młodości, który może zrujnować życie nim się na dobre zaczęło (i nie, akurat tu nie chodzi o niechciane dziecko).
  4. Thorsten Jungespiel. Miejscowy medyk (nie mylić z cyrulikiem). To ten człowiek do którego pacjent lub cyrulik przychodzi po poradę, po receptę do zrealizowania u aptekarki Valentiny Pulver; lecz sam się krwią nie brudzi. Mąż Heleny.
  5. Helena Jungespiel. Kobieta w średnim wieku, archetyp plotkary. W momencie rozpoczęcia gry ma na sumieniu plotkę która kogoś już bardzo skrzywdziła i właśnie dzieli społeczność miasteczka. Niewykluczony finał sprawy przed Ławnikiem.
  6. Anetta Jungespiel. Córka powyższych, guwernantka (a w zasadzie towarzyszka) dla Mony Schatzenheim. Obecnie odpowiedzialna również za edukowanie Wilhelma Bastarda, świeżo wyciągniętego z rynsztoka.

ROTEFLEISCH

  1. Gretchen Rotefleisch. Ofiara kompleksu prowincjusza, z pewną zawiścią spoglądająca na przybyszów z „wielkiego świata”. Żona strażnika Matthiasa.
  2. Dorota z domu Rotefleisch. Wciąż atrakcyjna kobieta w wieku dojrzałym, matka prawnika Hartmuta. Potrzebuje załatwić u Ławnika Roberta oficjalne uznanie zaginionego męża za zmarłego, ażeby znów móc decydować o własnym życiu. Demonstracyjnie nosi żałobę. Na drodze stoi jej jednak własna siostra.
  3. Anna z domu Rotefleisch. Inspiracja: Penelopa, żona Odyseusza. Siostra Doroty. Ich mężowie zostali przyjaciółmi, wspólnie wyruszyli przed laty na daleką wyprawę kupiecką. W konflikt o uznanie zaginionych za zmarłych angażuje się opinia społeczna, zawsze skłonna do potępienia „rozwiązłej” Doroty.
  4. Theresa Rotefleisch. Panna której największa ambicja to zostać przykładną matką i żoną, antyteza kobiety-wojowniczki z pulpowych fantasy. Uwaga, akurat tutaj nie ma żadnego podwójnego dna! Postać na pewno nie dla każdego.

PRZYBYSZE Z MISTHAUFEN

Nieodległa wieś, miejsce pochodzenia kilku postaci ze stanu chłopskiego.

  1. Yvonne z Misthaufen. Wygnana przez rodzinę z chłopskiej chaty gdy Wójt zrobił jej brzuch tj. Wilhelma Bastarda. Ambiwalentne uczucia w związku z obecną sytuacją syna. Ów ma szansę na lepsze życie dla siebie i jej wnuków… O ile zerwie z nią wszelkie relacje, czego domaga się Randall.
  2. Martha z Misthaufen. Inspiracja: „My fair lady”, “Dobra Pani” Orzeszkowej. Chłopka którą garbaty Harald wykształcił i przyodział, być może dla kaprysu, zlecając to częściowo guwernantce Anetcie.
  3. Heinrich z Misthaufen. Inspiracja: „Placówka” Prusa, „Konopielka” Redlińskiego. Ubogi, zabobonny, niepiśmienny chłop spętany niemal zwierzęcym przywiązaniem do swego kawałka ziemi – ku któremu ręce wyciąga bogaty Radny Walbert Kramer. Spór niechybnie trafi przed Ławnika.
  4. Silvia z Misthaufen, z chłopskiego domu, pasa świnie Braci Schwarzberg. Luźna inspiracja to awanturniczka z drugiego planu “Braterstwa Wilków”. W konflikcie z własną rodziną, niegdyś opuściła dom.
  5. Wim z Misthaufen. Luźna inspiracja: Jamie Lannister po utracie ręki. Młodzieniec wychowany w chłopskiej chacie. Po utracie sprawności fizycznej (do ustalenia) nie może wykonywać ukochanego zawodu i szuka nowego sensu życia.
  6. Viola z Misthaufen. Inspiracja: “Caterpillar and The Barbed Wire”, Riverside. Służka rodziny medyka (Jungespielowie). Marzy o dostatnim życiu swych pracodawców i wielkiej miłości. Przy tym dwie lewe ręce, Thorstena potrafi zupą oblać jak się zamyśli. Trochę ekscentryczna marzycielka, trochę zatracona w swoim świecie.
  7. Babunia Truda. Wiekowa wieśniaczka przybyła do miasteczka za swojakami. Wymagana stylizacja na zaawansowany wiek!

POZOSTALI

  1. Imelda Kramer z domu Kirchenmaus. Przed laty uciekła od męża, młynarza Walberta, obecnie Radnego… Porzucając przy tym córkę. Przewidujemy spór toczony przed Ławnikiem.
  2. Ojciec Zorbis. Sędziwy, surowy kaznodzieja, kostyczny asceta. Przełożony Jorga Schatzenheim, opętany pasją układania ludziom życia. To w gruncie rzeczy idealista z dobrymi intencjami… Którymi piekło jest brukowane.
  3. Maria „on dużo chorował” Sturmesnacht. Schorowana kobieta pod opieką Mistrza Veita. Ślepo zapatrzona w swego jedynaka, wyrostka Emila, do którego właśnie przyjeżdża „w odwiedziny”. Relacja nieco podobna do Pani Dulskiej z jej synem. Towarzyszy jej siostra, Hanna.
  4. Mistrz Veit. Biegły medyk, czuwający nad zdrowiem Marii. Ponoć uczeń słynnego Mistrza Axlebana, zaginionego po osądzeniu za praktyki czarnoksięskie.
  5. Renate Schweinesturz. Wychowana w dużym mieście, przywykła do towarzystwa i rozrywek. Motywy spod znaku “igrania z ogniem”, ryzyka dla dreszczu niebezpieczeństwa. Potencjał na dramatyczne sceny rodem z “Otella”.

POMYSŁY WŁASNE

Do weryfikacji przez scenariusz@fantazjada.pl dokładnie wpasowujące się w realia gry. Głównie zatem miejscowi, dobrze wrośnięci w społeczność.

CO DALEJ?

Gdy już podejmiesz decyzję, możesz zgłosić się poprzez nasz Formularz zgłoszeniowy.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *