Potężny humanoidalny stwór zazdrośnie strzegący swojego kawałka lasu.

Opis mechaniczny

Inteligentny humanoid o słusznej posturze.

Charakteryzacja:
Ciemna ziemista cera, dwa niewielkie różki na łysej głowie. Prymitywny ubiór – skóry.

Atak:
Konwencjonalna ręczna broń.

Odporność:
Bardzo odporny – nawet do 8 i więcej pkt odporności.

Opis fabularny

Wygląd:
Potężnie zbudowany, wyższy od człowieka. Wzrostem podobny do orka, jednak jeszcze potężniejszej budowy, choć o mniej brutalnych rysach twarzy. Ubiera się w skóry i futra upolowanych stworzeń, choć niekiedy nosi elementy pancerza zabrane innym istotom.

Pochodzenie:
Nieznane. Najprawdopodobniej ogry przybyły spoza portali i zadomowiły się w niektórych rejonach naszego świata, choć nie zawojowały ich liczebnością. Jego samotniczy charakter wskazuje, że w innych światach za portalami również nie jest zbyt liczny.

Występowanie:
Spotkać go można w najgłębszych leśnych ostępach, z dala od siedzib ludzkich i traktów. Czasem jednak zwabiony szczególnie atrakcyjnym miejscem osiedla się bliżej, sprawiając kłopoty.

Zachowanie:
Ogry są bardzo terytorialne. Nie tolerują najść na swój teren innych ras rozumnych, choć mogą znosić lub nawet udomawiać mniejsze od nich bestie. W przypadku najścia będą starały się przegonić przeciwnika, nastraszyć go, ostatecznie wykopać z domeny…
Ogr jest istotą samotniczą, co jest wymuszone przez potrzebę dużych ilości pożywienia. Nie jest z definicji agresywny, choć inteligencją przypomina orka. Będzie raczej skłonny dogadać się z podróżnikami, zamiast tracić siły na walkę. Jest prostacki w zachowaniu i stosuje różne taktyki demoralizujące – plucie na potencjalnego przeciwnika lub szczanie na cel, gdy ma przewagę wysokości. Nawet gdy dojdzie już do starcia ogr zaproponuje okup w zamian za wypuszczenie pobitych przeciwników żywymi.
Skóra pozbawiona wielu zakończeń nerwowych pozwala im dość swobodnie żyć w warunkach uznawanych przez inne rasy za kłopotliwe lub niebezpieczne. Jako, że starają się oszczędzać energię, czasami mogą przetrwać dość długo bez wyraźnego źródła pożywienia, jedząc co popadnie (owady, ryby czy jagody) jednak muszą uzupełnić po pewnym czasie dietę jakimś konkretnym mięsem – czy będzie to jeleń, daniel czy niedźwiedź.

Walka:
W walce wytrzymały i odporny na ciosy, nie ma zwyczaju z zimną krwią mordować pokonanych przeciwników. Używa ludzkiej broni lub wykonanych przez siebie maczug czy drągów.
Ogra pokonać możne silnie uzbrojona grupa, jednak najlepiej wywabić go poza jego dziedzinę, w której może przygotować pułapki na nieproszonych gości, albo czyhać mogą inne bestie na jego usługach.

Trofea:
Brak.