Chat with us, powered by LiveChat

Widmo zwane także zjawą, cieniem. Widmo to właśnie astralny cień, duch ukazujący się żywym, echo ziemskiego pobytu duszy, którą zatrzymają na świecie nieuporządkowane sprawy.

Opis mechaniczny:

Humanoid, istota astralna, niematerialny, widzialny przez żywych.

Charakteryzacja:
Biała, połyskująca skóra. Brak możliwości wydawania artykułowanych dźwięków.

Atak:
brak

Odporność:
Całkowicie odporny na ataki fizyczne. Podlega jedynie magii śmierci i życia.

 

Opis fabularny:

Wygląd:
Widmo przybiera postać osoby, którą było za życia, choć niekiedy może nabrać dodatkowych cech zależnie od charakteru osoby (od pięknych po obrzydliwe).

Pochodzenie:
Każdy śmiertelnik po śmierci pozostaje przez pewien czas duchem. Prawie zawsze w krótkim czasie odchodzi w zaświaty. Niekiedy jednak niezałatwione za życia sprawy lub inne przyczyny skazują ducha na pozostanie na tym świecie.

Występowanie:
Odwiedzają zwłaszcza miejsca, z którymi były za życia związane. Niekiedy stają się kłopotliwe, jednak magowie Życia, Śmierci, oraz kapłani, potrafią zamknąć przed nimi tereny, na których byłyby niepożądane.

Zachowanie:
Widma nie potrafią samodzielnie oddziaływać na materię. Aby zaspokoić swoje rozpaczliwe pragnienia, potrzebują pomocy medium.

Walka:
Widma nie stanowią fizycznego zagrożenia dla żywych, same też nie podlegają atakom fizycznym. Za pomocą magii można ducha uwięzić lub odegnać.
Odegnać można je z pomocą czarów sfery śmierci i życia lub z pomocą egzorcyzmów kapłanów. Prawie zawsze można też odesłać widmo dokańczając sprawy, które trzymają je na ziemi.

Trofea:
Brak. Funkcjonują jednak tzw. „Charoni”, media które z daru talentu uczyniły sobie proceder, pomagając duchom w zamian za „obola” – cenne informacje, na przykład na temat zgromadzonego za życia majątku.

Na podstawie zapisków Nimue Złocistej.