Rodzaj potężnego widma, które potrafi bezpośrednio wpływać na świat materialny.

Opis mechaniczny:

Humanoid, istota astralna, niematerialny, widzialny dla żywych.

Charakteryzacja:
Podobnie jak Widmo – biała, połyskująca skóra. Jednak, w przeciwieństwie do niego, niekiedy potrafi wydawać artykułowane dźwięki.

Atak:
Broń konwencjonalna i magiczna oraz magia – czary natychmiastowe rzucane bez użycia zwojów.

Odporność:
Całkowicie odporny na ataki fizyczne. Podlega jedynie magii śmierci i życia.

Opis fabularny:

Wygląd:
Upiór podobnie jak widmo przybiera postać osoby, którą był za życia, choć najczęściej posiada dodatkowe cechy zależnie od charakteru osoby (od pięknych po obrzydliwe).

Pochodzenie:
Szczególnie potężne umysły po śmierci potrafią w postaci widma wpływać na świat materialny. Powoduje to często poważne problemy dla żywych, którzy takie zjawy nazywają właśnie upiorami.
Widma pojawiają się na świecie na dwa sposoby. Część to stwory magów Śmierci, istoty uwięzione w przestrzeni między życiem a śmiercią. Zawsze ogromnie cierpią i chętnie wyładowują swoją frustrację przez zadawanie cierpienia. Część zaś, to śmiertelnicy urodzeni w cieniu przeznaczenia, którego nie zdążyli zrealizować za życia. Powracają więc, aby go dopełnić i rozwiewają się w nicość wkrótce potem.

Występowanie:
Niemożliwe do określenia. Przebywa w miejscu, które najlepiej posłuży jego celom.

Zachowanie:
Upiór zawsze ma ściśle określony cel, do którego z konsekwencją dąży. Tych, którzy staną przeciw niemu i przegrają, czeka jednak los gorszy od śmierci. Jak mawiał Ammafir Czarnoksiężnik: ”Zgon nie jest już wybawieniem…”.

Walka:
Mimo, że upiór sam ma postać niematerialną, to w zależności od swoich mocy jest w stanie zadawać obrażenia za pomocą oręża (taki atak można blokować zwykłą bronią), bądź używać magii (którą można w zwykły sposób niwelować). Każde widmo zna charakterystyczną dla siebie magię, z której może korzystać w prawie nieograniczony sposób. Nigdy nie wiadomo, czy mamy do czynienia z Widmem czy Upiorem (i jak potężnym) dopóki nie użyje on swoich mocy.
Podobnie jak widmo – można odegnać go z pomocą czarów sfery śmierci i życia lub z pomocą egzorcyzmów kapłanów. Jednak jest to (zależnie od mocy upiora) bardzo niebezpieczne zarówno dla magów jak i egzorcystów. Prawie zawsze można też odesłać upiora pomagając mu dokończyć sprawy, które trzymają go na ziemi.

Trofea:
Brak. Jak u widma – „obol” tj. informacje, na przykład na temat zgromadzonego za życia majątku.

Na podstawie zapisków Nimue Złocistej.