Oprócz czterech grywalnych ras, na Fantazjadzie spotkać można wszelkiej maści bestie i inne istoty. Każda z nich jest charakterystyczna na swój unikalny sposób – czy to ze względu na charakter czy zagrożenie, które może stanowić. Nie ma bestii niezniszczalnej (może z wyjątkiem smoka), choć część z nich pozbyć się niezmiernie trudno. Na każdego potwora jest metoda – poza tępą siłą często skuteczne są chytre sposoby. Temat polecamy zwłaszcza graczom zamierzającym robić wypady w dzikie ostępy srebrnogórskiej puszczy. Lista potworów będzie sukcesywnie uzupełniana.

Chętnych do grania wszelkimi leśnymi potworami zapraszamy do indywidualnego kontaktu z organizatorami.

Kilka istotnych informacji dla potencjalnych potworów:
– rola potwora to praktycznie robota enpeca – bezwzględnie podporządkowany jest sztywnym regułom dotyczącym rejonu jak i sposobu występowania;
– rolę potworów mogą być odgrywane tylko przez osoby pełnoletnie;
– wszelkie nowo wprowadzane potwory przechodzą przez sito przydatności w fabule i unikalności cech oraz sensownie przygotowanych kostiumów;
– mamy dość wysokie wymaganie jeśli chodzi o charakteryzację i kostiumy – część strojów posiadamy (np tęgoryjce);
– w rolach tych potężniejszych bestii najchętniej widzimy doświadczonych i sprawdzonych przez nas graczy;

Do graczy nie potworów:
– mimo powyższych pamiętajcie, że interakcje z potworem odbywają się w grze, a nie poza fabułą; tzn, że potworów nie można prać z całej siły, bo pod kostiumem jest człowiek. Potwór może wam przyłożyć i pokonani bezwzględnie muszą się stosować do zasad mechaniki.

Dla ułatwienia opis każdego potworka podzielony jest na część mechaniczną i fabularną.
Wszystkie istoty można ogólnie podzielić na cztery grupy. Podział ten może mieć znaczenie – pomaga to zorientować się, które można udobruchać, a które omijać z daleka. Są to:
– nieumarli – czyli z definicji humanoidy;
– istoty astralne – zarówno byty pozostałe po życiu mieszkańców Znanego Świata, jak i te innosferowe;
– dzikie bestie – te pomniejsze, większe i te najpotężniejsze;
– są też rasy/istoty obdarzone inteligencją, jednak niegrywalne.
Mogą się zdarzyć stwory nie pasujące do żadnej z powyższych grup.